Co to jest rewitalizacja logo?

Kilka słów o rewitalizacji, redesignie i unowocześnianiu logo firmowego

WKB Wydawnictwo Karmelitow Bosych rebranding logo firmowego projekty logo firmy rewitalizacja identyfikacje wizualne branding Agencja brandingowa Moweli Creative Dąbrowa Górnicza Warszawa

Zapewne jak większość przedsiębiorców zakładasz Twój biznes z myślą o wieloletnim działaniu. Uruchamiając firmę określasz zakres Twojej oferty oraz strategię marketingową. Opracowujesz dla Twojej firmy logo i materiały reklamowe. Przez wiele lat może jednak zmieniać się Twoja oferta, mogą zmieniać się produkty i usługi. To zupełnie naturalne. Rynek się zmienia. Jednocześnie zmieniają się też trendy, otoczenie biznesu oraz grupa docelowa Twoich klientów.

Rewitalizacja logo, zwana również redesignem lub rebrandingiem, to najprościej rzecz ujmując unowocześnienie logo. Unowocześnienie jego formy do zmieniającego się kierunku działania firmy, oraz dostosowania logo do nowych odbiorców.

TAS Transport Spedycja identyfikacja wizualna Agencja brandingowa Moweli Creative

TAS Transport i Spedycja – Rewitalizacja logo firmowego

TAS Transport Spedycja identyfikacja wizualna Auto firmowe wizualizacja Scania Agencja brandingowa Moweli Creative

Kiedy warto rozważyć rewitalizację logo?

Kiedy czujesz, że Twoja oferta traci zainteresowanie klientów. Odmłodzenie logo oraz wywołana tym zmiana pozostałych materiałów wizerunkowych pokazuje Twój biznes w zupełnie nowym świetle. Nowe logo może spowodować zaciekawienie ofertą nowych klientów oraz wzrost zaufania do Twojej marki.

Często istnieje również drugi powód do rozważenia rewitalizacji. Twój biznes działa doskonale jednak logo i materiały wizerunkowe są już dość archaiczne. Odmłodzenie logo może wpłynąć korzystnie na rozwój Twojej firmy.

Jak przeprowadzić rewitalizację logo?

Każdą zmianę formy logo należy poprzedzić szczegółową analizą. Analiza obejmuje zarówno Twoje obecne logo, kierunek w którym zmierza Twoja oferta oraz interesująca Cię grupa docelowa klientów. Na podstawie analizy określana jest głębia zmian oraz zakres projektowy nowego logo.

Rewitalizacja może być zarówno kosmetyczna (w takim przypadku w logo odmładzane lub poprawiane są jedynie elementy, forma logo pozostaje bez zmian), jak i gruntowna (w takim przypadku logo zyskuje zupełnie nową formę i charakter).

rebranding logo dla firmy Active Fitness

Active Fitness – Rewitalizacja logo firmowego

rebranding logo dla firmy EA Kraków

EA Kraków – Rewitalizacja logo firmowego

Strategia budowy marki

Pamiętaj, że rewitalizacja logo to tylko jeden element szerszej strategii budowania marki (brandingu). Zmiana logo powoduje bowiem zmiany w całej identyfikacji wizualnej, akcydensach, materiałach wizerunkowych, stronie internetowej itd.

Nelvi rebranding logo firmowego Agencja brandingowa Moweli Creative

EA Kraków – Rewitalizacja logo firmowego

Nelvi identyfikacja wizualna branding Agencja brandingowa Moweli Creative

Chcesz zobaczyć więcej przykładów rewitalizacji?

Kliknij tu i przejdź do przykładów unowocześnienia logo.